This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed.Find sources: "ATV World" – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (March 2020) (Learn how and when to remove this message)
.mw-parser-output .hidden-begin{box-sizing:border-box;width:100%;padding:5px;border:none;font-size:95%}.mw-parser-output .hidden-title{font-weight:bold;line-height:1.6;text-align:left}.mw-parser-output .hidden-content{text-align:left}@media all and (max-width:500px){.mw-parser-output .hidden-begin{width:auto!important;clear:none!important;float:none!important))You can help expand this article with text translated from the corresponding article in Chinese. (October 2022) Click [show] for important translation instructions. View a machine-translated version of the Chinese article. Machine translation, like DeepL or Google Translate, is a useful starting point for translations, but translators must revise errors as necessary and confirm that the translation is accurate, rather than simply copy-pasting machine-translated text into the English Wikipedia. Consider adding a topic to this template: there are already 288 articles in the main category, and specifying|topic= will aid in categorization. Do not translate text that appears unreliable or low-quality. If possible, verify the text with references provided in the foreign-language article. You must provide copyright attribution in the edit summary accompanying your translation by providing an interlanguage link to the source of your translation. A model attribution edit summary is Content in this edit is translated from the existing Chinese Wikipedia article at [[:zh:亞洲電視國際台]]; see its history for attribution. You may also add the template ((Translated|zh|亞洲電視國際台)) to the talk page. For more guidance, see Wikipedia:Translation.

ATV World
CountryChina
Broadcast areaHong Kong
Macau
Guangdong Province
Programming
Language(s)English
Picture format576i (PAL) 4:3
576i (SDTV) 16:9
Ownership
OwnerAsia Television
History
Launched29 May 1957; 67 years ago (1957-05-29)
Closed2 April 2016; 8 years ago (2016-04-02)
Replaced byRTHK TV 33A CCTV-1 Mandarin (on analogue)
Former namesRediffusion Television English Network (29 May 1957 – 29 September 1963)
Rediffusion Television English Channel (30 September 1963 – 1 February 1967)
RTV-2 (2 February 1967 – 23 September 1982)
ATV English (24 September 1982 – 1 February 1987)
ATV Diamond (2 February 1987 – 12 February 1989)
ATV World (13 February 1989 – 2 April 2016)
Links
WebsiteHKatv.com/World
(in English)
Availability
Terrestrial
Hong Kong AnalogueVaried by district
Hong Kong DigitalChannel 16
ATV World
Traditional Chinese國際台
ATV headquarters building on Broadcast Drive.

ATV World, was one of two free-to-air English language television channels in Hong Kong, the other being its arch-rival TVB Pearl. Its sister station, ATV Home, broadcast in Cantonese language. It is owned and operated by Asia Television, and was broadcast from the ATV Enterprises Office at 25–37 Dai Shing Street in Tai Po Innovation Park in Tai Po, which is in the Tai Po District, in the North East region of Hong Kong's New Territories.

History

ATV World's English channel, Rediffusion Television, began as a cable-operated and subscription-based pay television service on 29 May 1957 known on-air as Rediffusion Television English Network

On 30 September 1963, the channel was renamed Rediffusion Television Cantonese Channel and Rediffusion Television English Channel. On 1 February 1967, the channels were renamed RTV-1 and RTV-2 respectively. On 1 December 1973, Rediffusion Television was granted a free-to-air terrestrial television broadcasting license for its two television channels, and closed its cable television channels.[1] On 24 September 1982, Rediffusion Television was bought out by the new ATV, and consequently the Cantonese and English language channels were renamed ATV Cantonese and ATV English respectively. The channels were again renamed on 2 February 1987 as ATV Gold and ATV Diamond, and further renamed on 13 February 1989 as ATV Home and ATV World.

ATV World was a 24-hour channel with multi-lingual programmes, transmitted in NICAM in analogue version, and multiple AC-3 streams in digital version. While most of programmes were broadcast in Hong Kong English, a few were in either Standard Chinese, Korean or Japanese without Hong Kong English. It was less popular than its English-language rival station TVB Pearl, though by a far smaller margin than ATV Home's loss to Hong Kong Cantonese rival TVB Jade.

On 6 June 2012, ATV gained access to the London 2012 Olympic Games broadcast rights, and consequently the Games were shown on ATV World.

On 1 April 2015, Hong Kong's Executive Council announced that ATV's broadcast license would not be renewed. ATV ceased over-the-air transmission on 1 April 2016. ATV plans to continue its business as a satellite and online broadcaster.[2]

Shows

ATV World was one of two English-language channels that broadcast in Hong Kong. It offered a variety of programmes, mostly from the United States, ranging from popular serial dramas and films to documentaries and educational shows.

ATV stopped carrying the talk show Late Show with David Letterman (大衛牙擦騷) as of 1 January 2009, but there was a grassroots movement to bring it back. Arts and sports programming were also offered (e.g. local horse racing, in Chinese 賽馬直擊). Mandarin and Korean programmes were available on ATV World at off-peak hours.

ATV World's flagship English news programme was the "Main News and Weather Report at 7:30" provided under the collective effort of ATV News. It also relayed the Xinwen Lianbo news programme from Chinese television channel, CCTV-1, which is the primary channel of the Chinese television network, China Central Television (CCTV), in the People's Republic of China which is also available throughout Hong Kong.

Given its focus on Hong Kong English-language programming in a predominantly Hong Kong Cantonese-speaking market, ATV World carried relatively little advertising and was subsidised by ATV Home. Both of the-then free-to-air television companies in Hong Kong were required by the government to provide a Hong Kong English-language service. In the face of competition from TVB Pearl, ATV World had in recent years switched its focus from the provision of drama and movies to documentaries and natural history shows, probably because such programming is less expensive to acquire.

Since the Hong Kong government does not have its own television station, its agency Radio Television Hong Kong (RTHK) required the-then two domestic free television stations to broadcast their programmes and advertisements. One of the well known programmes is Educational Television (ETV) which began in 1971. This followed the Hong Kong education syllabus, serving as a reference for primary and secondary school students of mathematics, Hong Kong English, Putonghua and other school subjects. During the thirty-two-week school year, ETV programmes were shown on ATV World from 10:00 to 12:00 and TVB Pearl from 14:00 to 16:00 each weekday.

Non-English programmes

Both ATV World and TVB Pearl were permitted by the Broadcasting Authority of Hong Kong to broadcast non-Hong Kong English programmes for up to 20% of their daily transmission time, outside peak viewing time. In fact, only 12% of TVB Pearl programmes are in languages other than Hong Kong English: 83.6% of those (10% of its total transmission time) are in Hong Kong Cantonese. The remainder include broadcasts in Japanese, Korean, Filipino and Hong Kong Cantonese.

Schedules

Schedules were published in the South China Morning Post, The Standard and in other daily Hong Kong newspapers, including Chinese newspapers. ATV World operated its own official website which contained information about the programmes shown by the channel, and a streamed version of ATV News in English.

References

  1. ^ "麗的無線電視 昨日正式啟播 (Rediffusion's terrestrial television service was launched yesterday)". Kung Sheung Daily News. 2 December 1973. p. 7.
  2. ^ Zheng, Anjie; Steger, Isabella (1 April 2015). "Hong Kong's Oldest TV Station, ATV, to Shut Down". The Wall Street Journal. Retrieved 29 April 2016.