This article may be expanded with text translated from the corresponding article in Chinese. (September 2020) Click [show] for important translation instructions. Machine translation like DeepL or Google Translate is a useful starting point for translations, but translators must revise errors as necessary and confirm that the translation is accurate, rather than simply copy-pasting machine-translated text into the English Wikipedia. Consider adding a topic to this template: there are already 781 articles in the main category, and specifying|topic= will aid in categorization. Do not translate text that appears unreliable or low-quality. If possible, verify the text with references provided in the foreign-language article. You must provide copyright attribution in the edit summary accompanying your translation by providing an interlanguage link to the source of your translation. A model attribution edit summary is Content in this edit is translated from the existing Chinese Wikipedia article at [[:zh:台北時報]]; see its history for attribution. You should also add the template ((Translated|zh|台北時報)) to the talk page. For more guidance, see Wikipedia:Translation.

Taipei Times
台北時報
Taipei Times logo.png
TypeDaily newspaper
FormatBroadsheet
Owner(s)The Liberty Times Group
Founder(s)Lin Rong-San
PublisherThe Liberty Times Group
Founded15 June 1999 (22 years ago) (1999-06-15)
Political alignmentPan-Green
LanguageEnglish
HeadquartersTaipei, Taiwan
ISSN1563-9525
Websitetaipeitimes.com
Taipei Times
Traditional Chinese台北時報
Simplified Chinese台北时报

The Taipei Times is the only printed daily English-language newspaper in Taiwan, and the third established there.[1] Online competitors include the state-owned Focus Taiwan and Taiwan News; The China Post was formerly a competitor but today[when?] is mostly non-operational. Established on 15 June 1999,[2][3] the Taipei Times is published by the Liberty Times Group, which also publishes a Chinese-language newspaper, the Liberty Times, Taiwan's biggest newspaper by circulation, with a pro–Taiwan independence editorial line.[4]

On 15 May 2017, The China Post was the Times's last English-language competitor to go out of print and the Taipei Times is consequently offered at most points of sale, hotels and libraries as the English-language option.

It is a participant in Project Syndicate.[5]

See also

References

  1. ^ "Taipei Times and Taiwan Timeline". Taipei Times. 15 June 2004. p. 24. Retrieved 15 December 2015.
  2. ^ Huang, Sandy (16 June 2002). "'Taipei Times' celebrates anniversary". Taipei Times. p. 1. Retrieved 15 December 2015.
  3. ^ Lee, Chang-kuei (15 June 2004). "Opening a window on Taiwan". Taipei Times. p. 23. Retrieved 15 December 2015.
  4. ^ 郭賽華 (2002). 語言與意識型態:台灣媒體論述分析 [Language and ideology: Taiwanese Media editorial analysis]. National Tsing Hua University Department of Foreign Languages. Archived from the original on 8 December 2015. The data page is in Chinese and there are abstracts in both Chinese and English, but the document body is only in English.
  5. ^ "Member publications". Project Syndicate. Retrieved 15 December 2015.