This article relies too much on references to primary sources. Please improve this by adding secondary or tertiary sources. Find sources: "Watertown Public Opinion" – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (April 2011) (Learn how and when to remove this template message)
Watertown Public Opinion
TypeDaily newspaper
FormatBroadsheet
Owner(s)Gannett
FoundedMarch 27, 1887
LanguageEnglish
Headquarters120 Third Avenue NW, Watertown, South Dakota 57201 United States
Websitethepublicopinion.com

The Watertown Public Opinion is published in Watertown, South Dakota, United States, serving eastern South Dakota and western Minnesota. The fourth largest newspaper in South Dakota publishes in the afternoon, Tuesday through Friday.

History

Founded two years before South Dakota statehood, the Public Opinion in its first 110 years had a succession of local owners, including Stitzel X. Way, whose family ran it for 94 years before selling to UCC March 1, 2002. On September 1, 2016 Schurz Communications Inc (SCI), a Mishawaka, IN based family-owned newspaper and cable TV operator, purchased the newspaper from United Communications in a private family-to-family transaction. The P/O joins the Aberdeen (SD) "American News" and "Farm Forum" as part of the new Dakota Media Group, owned and operated by SCI.

In 2016, it was sold by United Communications to Schurz Communications out of South Bend, IN.[1] It was sold again in 2019 to GateHouse Media.[2]

References

  1. ^ "Watertown newspaper subject to purchase by Schurz Communications - Schurz Communications Inc". 2016-09-01. Retrieved 2016-09-01.
  2. ^ Staff reports. "GateHouse buys Schurz publishing division, including Public Opinion". Watertown Public Opinion. Retrieved 2019-02-02.