Kul al-Arab
كل العرب
TypeWeekly newspaper
Owner(s)Mussa Hassadiya (40%)
Fayez al-Shtiwi, and others

Kul al-Arab (Arabic: كل العرب, meaning All of the Arabs) is an Israeli Arabic-language weekly newspaper, founded in 1987.[1] Based in Nazareth, the paper is Israel's most influential and widely read Arabic-language periodical.[2][3] It is also distributed in the West Bank.[2] Kul al-Arab has 70 employees and a circulation of 38,000.[1] According to the BBC the paper "is known primarily as a Christian paper" but "is trying to expand its Muslim audience."[2] Most of the paper's revenue comes from advertising, and it is sometimes given away for free as a result.[2] For some time the paper was edited by the poet Samih al-Qasim, who remains its honorary editor.[1][4][5][6]

In 2005, the BBC stated that the paper "is scathing of Israeli and US policies, but can be equally critical of the Palestinian Authority."[2] It has referred to terrorists and suicide bombers as "Martyrs".[7]

The paper was founded by an advertising agency, al-Bustenai, then-managed by Mussa Hassadiya. As of 2008 Hassadiya owns 40% of the paper, with the rest owned by Fayez and "a group of Israeli-Arab businessmen."[1] For a time Yedioth Ahronoth Group and Legal Tender Initiative each owned 25% of the paper, with Hassadiya and Shtiwi owning the other half. However, the two groups came into conflict, resulting in a court case in 2006 and Yediot and Legal Tender being bought out two years later.[1]

The paper's publishing company also owns a women's magazine, Lady Kul al-Arab, and a website, al-Arab, which is visited by 45,000 people per day.[1][8] Kul al-Arab also sponsors an annual Israeli Arab beauty contest with a $10,000 prize.[9][10]


  1. ^ a b c d e f g Walzer, Yael (2008-05-06). "'The partnership began as a dream for a new Middle East'". Haaretz. Retrieved 2012-08-07.
  2. ^ a b c d e "The press in Israel". BBC News. 2005-01-26. Retrieved 2009-10-30.
  3. ^ Louër, Laurence (2007). To be an Arab in Israel. Columbia University Press. p. 115. ISBN 978-0231140683.
  4. ^ Kershner, Isabel (2008-01-07). "TV comedy depicts world of the Arab Israeli". The New York Times. Retrieved 2009-10-30.
  5. ^ Goldenberg, Suzanne (2001-01-31). "Boycott call hits Barak's slim poll hopes". The Guardian. London. Retrieved 2009-10-30.
  6. ^ Haberman, Clyde (1993-11-24). "Israeli Arabs Say P.L.O. Pact Is a Path to First-Class Status". The New York Times. Retrieved 2009-10-30.
  7. ^ "اخبار فلسطينية | كل العرب alarab". www-alarab-com.translate.goog. Retrieved 2022-07-13.
  8. ^ Cohen, Maayan; Nathan Lipson (2008-06-23). "Ynet is the leading Israeli Internet portal". Haaretz. Retrieved 2009-10-30.
  9. ^ Kimmerling, Baruch; Joel S. Migdal (2003). The Palestinian people: a history. Harvard University Press. p. 502. ISBN 978-0-674-01129-8.
  10. ^ Nahmias, Roee (2005-12-11). "Druze beauty to make history". Ynetnews. Retrieved 2009-10-30.