This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed.Find sources: "List of newspapers in Singapore" – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (May 2012) (Learn how and when to remove this template message)

The following is a list of newspapers in Singapore.

In circulation

As of 2021, there are a total of 16 newspapers in active circulation of which three are distributed for free. Some of these also carry supplementary tabloid pull-outs sold together with the main spreadsheet, such as Digital Life, Mind Your Body, and Urban, which are distributed together with The Straits Times.

Newspaper Language Format Founded Average daily circulation (2013)[1] Average daily circulation (2016)[2]
Berita Harian Malay general daily broadsheet 1 July 1957 50,600 39,300
zbCOMMA (早报逗号) Chinese weekly tabloid 1 January 1994 54,400 40,400
Lianhe Zaobao (联合早报) Chinese general daily broadsheet 6 September 1923; 99 years ago (1923-09-06) (as Nanyang Siang Pau)
15 January 1929; 93 years ago (1929-01-15) (as Sin Chew Jit Poh)
172,500 (print + digital) 188,600 (print + digital)
Good Paper English "Social Causes" online,[3] free quarterly print and e-copy tabloid 21 January 2011 15,000 (print)
Shin Min Daily News (新明日报) Chinese general daily broadsheet 18 March 1967 130,600 100,300 (print + digital)
Tamil Murasu (தமிழ் முரசு) Tamil general daily broadsheet 1 January 1932 15,700 11,300
tabla! English general free weekly tabloid 10 October 2008 30,000
The Business Times English financial daily broadsheet 1 October 1976 42,200 (print + digital) 36,900 (print + digital)
The New Paper English free general daily tabloid 26 July 1988 85,600 113,300
The Straits Times English general daily broadsheet 15 July 1845; 177 years ago (1845-07-15) (as The Straits Times and Singapore Journal of Commerce) 995,991 (print + digital) 995,991 (print + digital)
Thumbs Up (大拇指) Chinese general weekly tabloid 15 January 2000 27,500 21,200
Today English free daily compact newspaper 10 November 2000 300,000 on daily
WEEKENDER[4] English lifestyle free home delivered weekly broadsheet 1 October 2012 230,000 weekly
TGIF Papers English general free weekly tabloid 1 January 2013 50,000 (200,000 monthly)
Pravasi Express[5] English and Malayalam general fortnightly tabloid 15 July 2012 7000 (200,000 online)
The Life News[6] English National Fortnightly (digital) and a facsimile of Parent edition The Life News, Australia National Edition and The Life News Ltd UK. tabloid (20,000 online)

Defunct papers

The Singapore Tiger Standard, an English morning daily accused as "anti-Merdeka" by S. Rajaratnam,[7] closed in 1959 after the People's Action Party came to power.[8]

In 1971, the government crackdown on newspapers perceived to be under foreign influence or with subversive tendencies saw the closing of The Eastern Sun and The Singapore Herald.[9] Editorial executives of Nanyang Siang Pau, which was accused of propagating Chinese ethnic chauvinism, had been ordered detained without trial for a period of at least two years, and publication of the Chinese daily was briefly halted.[10][11]

English language

Chinese language

Tamil language

Malay language

See also

References

  1. ^ "Annual Report 2013" (PDF).
  2. ^ "SPH Annual report 2016" (PDF).
  3. ^ "GoodPaper".
  4. ^ "Weekender Singapore". Weekender Singapore.
  5. ^ "PravasiExpress | A bilingual Malayalam, English Newspaper".
  6. ^ "The life News | An English language Newspaper".
  7. ^ "Ex-journalist leads PAP attack No. 2 on the English Press". Retrieved 19 August 2017.
  8. ^ "After 9 years paper closes doors". 1 August 1959. Retrieved 19 August 2017.
  9. ^ "Opposition Paper in Singapore Is Closed on Government Order". The New York Times. 29 May 1971. ISSN 0362-4331. Retrieved 19 August 2017.
  10. ^ Campbell, Colin (20 July 1982). "Singapore, Citing Unity, Again Reins In the Press". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 19 August 2017.
  11. ^ "Nanyang affair raised at C'wealth Press Union". Retrieved 19 August 2017.
  12. ^ a b c d e f g h i j k l m n o Seow, Francis (1998). The Media Enthralled: Singapore Revisited, Volume 10. Lynne Rienner Publishers. p. 6-9. ISBN 1555877796.
  13. ^ Rebecca Chan Chung, Deborah Chung and Cecilia Ng Wong, "Piloted to Serve", 2012
  14. ^ a b c d e f g h Lee, Meiyu (21 January 2020). "From Lat Pau to Zaobao: A History of Chinese Newspapers". BiblioAsia. Singapore: National Library Board. Retrieved 15 June 2022.
  15. ^ "《星期5周报》发行李资政将主持仪式". Lianhe Wanbao. Retrieved 1 September 2022.
  16. ^ a b Oon, Clarissa (31 December 2008). "Hip new student weekly with Zaobao". The Straits Times. pp. B3.
  17. ^ "各校校长同赞《星期5周报》 学生应有的报纸可作生活指导". Lianhe Wanbao. 19 February 1991. p. 8. Retrieved 1 September 2022.
  18. ^ "年底并入《新明日报》 《联合晚报》结束38年历史" [Merging into Shin Min Daily News, Lianhe Wanbao ends 38 years of history]. Lianhe Zaobao (in Chinese). Singapore Press Holdings. 26 September 2021. Retrieved 24 December 2021.
  19. ^ "Koh Yew Hean Press | Infopedia". eresources.nlb.gov.sg. Retrieved 22 July 2022.