This list is incomplete; you can help by adding missing items. (October 2018)

This is a list of newspapers in China. The number of newspapers in mainland China has increased from 42—virtually all Communist Party papers—in 1968 to 382 in 1980 and more than 2,200 today. In 2006, China was the largest market for daily newspapers, with 96.6m copies sold daily, followed by India with 78.7m, Japan with 69.7m, the US with 53.3m, and Germany with 21.5m. China newspaper advertisement revenues increased by 128% from 2001 to 2006.

Between 1950 and 2000, the number of Chinese newspapers increased nearly ten-fold. In 2004, over 400 kinds of daily newspapers were published in China, their circulation reaching 80 million, the highest figure of any country in the world. Targeted at different reader groups, newspaper formats are becoming increasingly diverse. Recent years have seen an important trend of newspaper reorganization. To date, 39 newspaper groups have been established, such as Beijing Daily Newspaper Group, Wenhui Xinmin Associated Newspaper Group and Guangzhou Daily Newspaper Group.

In 2003, trans-regional cooperation among the print media became a new trend. The Beijing News, invested and run by Guangming Daily newspaper group and Nanfang Media Group, was the first to receive formal approval from the Chinese government to publish trans-regionally. Also Orient-Observation Weekly came out in Shanghai, its largest shareholder being the Beijing-based Xinhua News Agency.


In 1987 China had three news agencies serving two regimes, the Central News Agency in Taiwan and the Xinhua News Agency along with China News Service (Zhongguo Xinwenshe) in the mainland. Central News Agency is the country’s oldest news agency founded in 1928 in Guangzhou by the Nationalist government led by the Kuomintang which remains in existence in Taiwan. On the mainland, controlled by the Chinese Communist Party (CCP), Xinhua was the major source of news and photographs for central and local newspapers. The CCP's newspapers People's Daily and Enlightenment Daily (or Guangming Daily), and the People's Liberation Army's PLA Daily continued to have the largest circulation.

In addition to these major party and army organs, most professional and scientific organizations published newspapers or journals containing specialized information in fields as varied as astronomy and entomology.

Local morning and evening newspapers concentrating on news and feature stories about local people and events were extremely popular, selling out each day shortly after they arrived at the newsstands. In June 1981 the English-language China Daily began publication. This newspaper, which was provided for foreigners living or traveling in China but which also was read by a large number of Chinese literate in English, offered international news and sports from the major foreign wire services as well as interesting domestic news and feature articles.

Reference News, an official news organ that carried foreign news items in Chinese translation, was available to cadres and their families. In 1980 it enjoyed a circulation of 11 million, but, with the subsequent proliferation of other news sources, its circulation dropped to 4 million in 1985, causing the subscription policy to be changed to make it available to all Chinese. Another source of foreign reporting was Reference Information (Cankao Ziliao), a more restricted Chinese reprint of foreign reportage available only to middle- and upper-level cadres. Both of these publications often included foreign reports critical of China.


National newspapers

Regional newspapers















Inner Mongolia








Newspaper Location First issued Publisher Languages Website Notes
Jiefang Daily (Liberation Daily) Shanghai 1949 Shanghai United Media Group Official daily of Shanghai Committee of the Chinese Communist Party
Shanghai Daily Shanghai 1999 Shanghai United Media Group Voice of the Shanghai People's Government
Shanghai Evening Post & Mercury Shanghai 1929 Shanghai United Media Group
Shanghai Morning Post Shanghai 1999 Shanghai United Media Group
Shanghai Post Shanghai Shanghai United Media Group
Shanghai Star Shanghai 1992-2006 China Daily Weekly tabloid providing reports on people and issues in Shanghai and neighbouring regions
Oriental Morning Post Shanghai Shanghai United Media Group
Wen Hui Bao Shanghai 1938 Shanghai United Media Group Not to be confused with Wen Wei Po, a newspaper with the same Chinese name published in Hong Kong
Wenhui Book Review Shanghai 1985 Shanghai United Media Group
Xinmin Evening News (Xinmin Wanbao) Shanghai 1929 Shanghai United Media Group
Youth Daily Shanghai 1951 the Shanghai Committee of Communist Youth League of China Not to be confused with China Youth Daily, a newspaper with a similar Chinese name published in Beijing by the Central Committee of the Communist Youth League of China







Name Name in Chinese Language Location Publisher First issued Website
Yunnan Daily 云南日报 Chinese Kunming Yunnan Daily Group 1950[3]: 115
Chuncheng Evening News 春城晚报 Chinese Kunming Yunnan Daily Group 1980[3]: 117
Yunnan Economic Daily 云南经济日报 Chinese Kunming Yunnan Daily Group 1984[4]
Nations Times 民族时报 Chinese Kunming Yunnan Daily Group 1992[5]
Dianchi Morning News 滇池晨报 Chinese Kunming Yunnan Daily Group 1998[6]
Dianzhong New Area News 滇中新区报 Chinese Kunming Yunnan Daily Group 2015[7]
Yunnan Tourism & Culture Times 云南旅游文化时报 Chinese
Kunming Yunnan Daily Group 2016[8]
Yunnan Information 云南信息报 Chinese Kunming Yunnan Publishing Group
Nanfang Media Group[9]
Yunnan Legal System 云南法制报 Chinese Kunming Yunnan Legal System 1982[11]
Kunming Daily 昆明日报 Chinese Kunming Kunming Daily 1985[3]: 130
City Times 都市时报 Chinese Kunming City Times 1999
Life News 生活新报 Chinese Kunming Life News 1989-2015[12]
Qujing Daily 曲靖日报 Chinese Qujing Qujing Daily 1985[3]: 136
Yuxi Daily 玉溪日报 Chinese Yuxi Yuxi Daily 1989[3]: 123
Baoshan Daily 保山日报 Chinese Baoshan Baoshan Daily 1985[3]: 150
Zhaotong Daily 昭通日报 Chinese Zhaotong Zhaotong Daily 1984[3]: 125
Lijiang Daily 丽江日报 Chinese Lijiang Lijiang Daily 1989[3]: 134
Pu'er Daily 普洱日报 Chinese Pu'er Pu'er Daily 1979[3]: 120
Lincang Daily 临沧日报 Chinese Lincang Lincang Daily 1987[3]: 151
Chuxiong Daily 楚雄日报 Chinese Chuxiong Chuxiong Daily 1976[3]: 132
Honghe Daily 红河日报 Chinese Mengzi Honghe Daily 1980[3]: 118
Wenshan Daily 文山日报 Chinese Wenshan Wenshan Daily 1983[3]: 126
Qidu Evening Post 七都晚刊 Chinese Wenshan Wenshan Daily 2000
Xishuangbanna News 西双版纳报 Chinese
Tai Tham
Jinghong Xishuangbanna News 1956[3]: 141
Dali Daily 大理日报 Chinese Dali Dali Daily 1981[3]: 144
Dehong Unity News 德宏团结报 Chinese
Tai Le
Jingpho (Latin)
Lisu (Fraser)
Zaiwa (Latin)
Mangshi Dehong Unity News 1955[3]: 138
Pauk-Phaw 胞波 Burmese Mangshi Dehong Unity News 2015[13]
Nujiang News 怒江报 Chinese
Lisu (Fraser)
Lushui Nujiang News 1983[3]: 147
Diqing Daily 迪庆日报 Chinese
Shangri-La Diqing Daily 1989[3]: 153


Special administrative regions

Hong Kong

See Newspapers of Hong Kong


See Media of Macau

Business news

Information technology news

Sports news

Defunct newspapers

See also


  1. ^ 张莉/Zhang Li (2007), "新疆锡伯族新闻事业发展现状/Xinjiang Xibo Peoples' News Undertaking Present Situation", 伊犁师范学院学报/Journal of Ili Normal University (1), ISSN 1009-1076, archived from the original on 2011-07-07, retrieved 2009-04-13
  2. ^ Hathaway, Tim (2007-11-09), "A journalist in China: Tim Hathaway writes about his experience reporting and writing for state-run 'Xinjiang Economic Daily'", AsiaMedia, UCLA Asia Institute, archived from the original on July 18, 2010, retrieved 2009-05-08
  3. ^ a b c d e f g h i j k l m n o p q r 云南省地方志编纂委员会; 云南省新闻工作者协会 (1997). 《云南省志·卷七十七 报业志》 [Annals of Yunnan Province·Volume 77, Annals of Newspaper] (in Chinese). Kunming: Yunnan People's Publishing House. ISBN 7-222-02075-6.
  4. ^ Li Sha (李莎) (2014-04-19). 云南经济日报创刊30周年纪念活动 [Yunnan Economic Daily issued 30 years memory activities]. (in Chinese). Yunnan Daily Web. Retrieved 2018-10-26.
  5. ^ 《民族时报》召开创刊25周年宣传工作座谈会 [Nations Times held advertising forum for issued 25 years]. (in Chinese). People's Daily Web. 2017-12-01. Retrieved 2018-10-26.
  6. ^ 云南报业加油传媒有限公司成立 [Yunnan Daily Group Jiayou media Ltd. established]. (in Chinese). chinanews. 2014-11-28. Retrieved 2018-10-26.
  7. ^ Sun Wei (孙伟) (2015-03-12). 滇中新区报今日创刊 [Dianzhong New Area News first issued today]. (in Chinese). Yunnan Daily. Retrieved 2018-10-26.
  8. ^ 中英文双语报纸《云南旅游文化时报》创刊发行 [Chinese-English language newspaper Yunnan Tourism & Culture Times issued]. (in Chinese). Xinhua Net. 2016-06-13. Archived from the original on October 26, 2018. Retrieved 2018-10-26.
  9. ^ Zhong Yuhao (钟煜豪) (2018-08-04). 《云南信息报》调整刊期:每周七天出版改为周一至周六出版 [Yunnan Information adjusted the issue date, 7 days issued a week change to issue between Monday and Saturday]. (in Chinese). thepaper. Retrieved 2018-10-26.
  10. ^ Tan Zhiliang (谭智良) (2012-10-16). 云南信息报:中国地方报纸的“野心” [Yunnan Information, the ambition of Chinese local newspaper]. (in Chinese). People's Daily Web. Retrieved 2018-10-26.
  11. ^ 《云南法制报》创刊20周年庆典大会隆重举行 [Yunnan Legal System issued 20 years celebration meeting was held]. (in Chinese). Xinhua Net. 2002-07-11. Retrieved 2018-10-26.
  12. ^ 昆明都市报《生活新报》休刊 欠员工400余万薪酬 [Kunming city newspaper Life News stopped issue and employees owe more than 4 million salary]. (in Chinese). chinanews. 2015-06-30. Retrieved 2018-10-26.
  13. ^ Yao Bing (姚兵) (2015-12-06). 中国首份缅文报纸《胞波》在云南德宏创刊 [First Burmese Newspaper Pauk-Phaw has founded in Dehong, Yunnan]. (in Chinese). Xinhua News Agency. Archived from the original on August 4, 2018. Retrieved 2018-08-04.

Public Domain This article incorporates text from this source, which is in the public domain. Country Studies. Federal Research Division. [8]