KCPQ
The Fox network logo next to a black numeral 13 in a sans serif typeface. On a line below, the word "Seattle" in another sans serif, width-justified.
CityTacoma, Washington
Channels
Branding
  • Fox 13 Seattle
  • Fox 13 News
Programming
Affiliations
Ownership
OwnerFox Television Stations, LLC
KZJO
History
First air date
August 2, 1953
(69 years ago)
 (1953-08-02)
Former call signs
  • KMO-TV (1953–1954)
  • KTVW (1954–1976)
  • KCPQ-TV (1976–1980)
Former channel number(s)
  • Analog:
  • 13 (VHF, 1953–2009)
  • Digital:
  • 18 (UHF, 1998–2009)
Call sign meaning
Station was owned by the Clover Park School District
Technical information
Licensing authority
FCC
Facility ID33894
ERP30 kW
HAAT610 m (2,001 ft)
Transmitter coordinates47°32′52″N 122°48′27″W / 47.54778°N 122.80750°W / 47.54778; -122.80750Coordinates: 47°32′52″N 122°48′27″W / 47.54778°N 122.80750°W / 47.54778; -122.80750
Translator(s)
Links
Public license information
Websitewww.q13fox.com

KCPQ (channel 13) is a television station licensed to Tacoma, Washington, United States, broadcasting the Fox network to the Seattle area. It is owned and operated by the network's Fox Television Stations division alongside MyNetworkTV outlet KZJO (channel 22). Both stations share studios on Westlake Avenue in Seattle's Westlake neighborhood, while KCPQ's main transmitter is located on Gold Mountain in Bremerton.

A hard-luck independent station for its first two decades of broadcasting as KMO-TV and KTVW, the station was bought out of bankruptcy by the Clover Park School District in 1975, became KCPQ, and operated noncommercially for four years. It was sold back to commercial interests in 1980 and rebuilt itself as a competitive independent and Fox affiliate. Fox acquired the station in 2019 after more than two decades of overtures and other attempts to own a station in the Seattle market.

History

As KMO-TV/KTVW

In December 1952, the Federal Communications Commission (FCC) simultaneously granted applications for VHF channels 11 and 13 in Tacoma; Channel 13 was awarded to radio station KMO (1360 AM).[1] The station began broadcasting as KMO-TV on August 2, 1953.[2]

KMO-TV briefly carried NBC programs until Seattle's KOMO-TV began broadcasting on December 11.[3] However, beyond the temporary NBC hookup, KMO-TV's output would primarily consist of local and syndicated programs.[4] Within a year of starting the TV station, after 27 years of broadcasting dating to the launch of KMO radio, owner Carl E. Haymond wanted out. He first attempted to sell KMO radio and television together to the owners of Seattle radio station KAYO (1150 AM), but the FCC designated the deal for hearing over then-impermissible overlap of the Seattle and Tacoma stations,[5] prompting the deal to be scrapped.[6] Two months later, Haymond sold KMO-TV for $300,000 to J. Elroy McCaw, a colorful and eccentric radio and television station owner and father of cellular phone magnate Craig McCaw.[7]

With KMO-TV separated from KMO radio, the television station changed its call sign to KTVW in October 1954;[6] it also announced plans to open auxiliary offices in Seattle.[8] The station picked up Seattle Americans minor-league hockey: the president of the team for two seasons was also KTVW's general manager, and when he resigned for a television job in Los Angeles, McCaw became the team's sole owner.[9]

McCaw tried to make several moves in the late 1950s. In 1957, he filed to move the transmitter from Tacoma to Queen Anne Hill in Seattle, which would have come with an upgrade to the maximum 316,000 watts;[6] local residents objected to the erection of another TV tower in the area[10] and to McCaw's proposal to create a "tower park" that would have required the demolition of 75 to 80 homes.[11] This proposal stalled out by 1958,[6] when it was reported that the owners of Los Angeles station KCOP-TV, including Bing Crosby, were negotiating to buy KTVW and another independent station he owned, Denver's KTVR.[12] Ultimately, the station conducted a power boost to 214,000 watts in 1960.[6]

McCaw was regarded as a penny-pincher. Of sister KCTO-TV (previously KTVR), it was remarked that "McCaw's saving ways had been reflected in the station's programming".[13] The station still featured local programming, such as the afternoon children's show Penny and Her Pals, hosted by LeMoyne Hreha.[14] It even briefly aired the CBS network news in late 1957 when Tacoma's then-CBS affiliate, KTNT-TV (channel 11), dropped the CBS Evening News with Douglas Edwards to make way for an expanded local news program. CBS, which wanted the newscast to continue to air in the Seattle market until KIRO-TV could sign on as the market's CBS station (which it would do on February 8, 1958), arranged for the network hookup to bring the program to KTVW on an interim basis.[15]

Other local programs from KTVW during its 20-year run included a movie block hosted by Stu Martin and, for one year, coverage of the Seafair hydroplane races. KTVW had stepped in in 1967 when an engineer's strike kept most of the other Seattle stations from broadcasting the event; on short notice, Pat O'Day was called in to do commentary, starting a 46-year streak of announcing the races for various radio and television outlets.[16] In 1967, channel 13 began airing a six-hour stock market show, the first such program to broadcast on a VHF station.[17] These shows, along with most of channel 13's local programming, were temporarily suspended at the end of March 1970 as part of cutbacks it attributed to "the economic slowdown". The cutbacks left Bob Corcoran, a talk show host, as KTVW's sole on-air personality.[18] KTVW was left airing, in the words of the television editor of The Seattle Times, "scratchy old movies and ... Neanderthal reruns from the violence-action era of television".[19] The business news programming met its definitive end that April.[20]

In the spring of 1969, plans were floated to convert KTVW to color, move the transmitter to Port Orchard, and relocate the studios to Seattle, which were hailed by the television editor of the Seattle Post-Intelligencer as heralding the end of "the funny station way over at the end of your television dial ... with the fuzzy picture and the funny, fuzzy programs and the fuzzy, old, awful movies".[21] McCaw died of a stroke that August.[22] His estate fell into dire financial straits, and creditors made more than $12 million (equivalent to $63 million in 2021 dollars) in claims against his businesses.[23]

Blaidon ownership and financial woes

Three years later, McCaw's estate sold KTVW to Seattle-based Blaidon Mutual Investors Corporation for $1.1 million (equivalent to $5.26 million in 2021 dollars).[24] During the sale process, the stock market program—which had returned in 1971 after it reorganized under a new production company[25]—stopped airing after channel 13 asked for more money in contract negotiations.[26] Blaidon tried to turn KTVW around by boosting the station's signal strength, acquiring first-run syndicated programming, and installing color-capable broadcast equipment (the station had broadcast exclusively in black-and-white until Blaidon bought it).[27] Channel 13 premiered its new programming lineup with The Tony Visco Show, its flagship effort. The talk/entertainment show was an attempt to recreate a Tonight Show-style program hosted by Las Vegas lounge entertainer/singer Tony Visco. Don Wolfstone—the "Don" in "Blaidon"—brought in a Los Angeles producer/director to develop the show, which featured a live band on-set, and had hopes of flying in show-business guests from L.A. and later syndicating the program nationwide.[28] After two months on-air, rising production costs forced Blaidon to relocate the program from a Tacoma restaurant to the station's studios; channel 13 canceled The Tony Visco Show before the year ended.[29] Another new program launched under Blaidon was an afternoon cartoon show hosted by local actor Mike Lynch, playing a "superhero" character for whom viewers were asked to suggest a name; the winning entry was "Flash Blaidon".[30]

[KTVW] used to be worse than no TV at all, so we pretended it wasn't there.

By Fish, in a 1974 column in The Seattle Times[31]

Despite KTVW's improved and sometimes innovative programming and even ratings that at times were competitive with KTNT, national advertisers failed to materialize.[32] The News Tribune described the station, in retrospect, as "a down-at-the-heels purveyor of old movies and used-car commercials".[33]

At the end of 1973,[6] Blaidon filed to sell channel 13 to the Christian Broadcasting Network of Portsmouth, Virginia; the filing alone signaled trouble, given that at the time, the FCC barred selling a station in less than three years of ownership unless the buyer demonstrated it was facing financial hardship.[34] The station's remaining live programming, such as Flash Blaidon, was canceled.[30] Over the course of 1974, KTVW's financial position deteriorated. On January 15, 40 employees staged a walk-out, forcing the station to go off the air, complaining about not having been paid in nearly four weeks. After they were paid by cashier's check, channel 13 resumed operations the next day, but employees remained skeptical of Blaidon's financial condition.[34] By the end of January, Blaidon had pleaded with the FCC to expedite approval of the CBN transfer; president Don Wolfstone expected the Internal Revenue Service to lock up his offices for failing to pay withholding taxes in the second half of 1973.[35]

The FCC approved the CBN transaction, but the buyer had second thoughts about the $5.1 million (equivalent to $21.2 million in 2021 dollars) purchase price of channel 13 and asked for several time extensions to consummate the purchase.[36] In July, MCA Television, among KTVW's largest creditors, successfully petitioned for the appointment of a receiver to manage the station's affairs.[37] Despite a brief improvement in financial position when the receiver separated KTVW from Blaidon,[38] the CBN sale fell apart over the liabilities issue.[39]

The bankruptcy court approved an offer from a second company: the Suburban Broadcasting Company, which owned WSNL in Patchogue, New York. However, this deal collapsed, as Suburban also refused to assume the station's liabilities.[39] As a result, court-appointed trustee Bruce Clements decided he had seen enough. On the afternoon of December 12, 1974, at 5:10 p.m., KTVW was airing a rerun of Batman[40] when he ordered the station to go off the air at 5:30 upon that program completing its airing.[41]

By the end of January 1975, the bankruptcy court was entertaining two "very firm offers" for the station.[39] In 1976, the U.S. Securities and Exchange Commission sued Blaidon, alleging that they had sold stock to non-Washington residents without SEC approval and issued misleading financial reports to prospective investors in the company.[42]

The Clover Park years

Further information: KPEC-TV

When the bankruptcy court revealed the identity of the winning bidder for channel 13's transmission site—the studio equipment having been sold at a sheriff's sale—the local television community was shocked to learn that the buyer would be the Clover Park School District.[33] Clover Park had operated KPEC-TV, an educational station on channel 56, since April 1960; it was one of the South Sound's two public TV stations, alongside KTPS-TV (channel 62), owned by Tacoma Public Schools. However, by 1975, the UHF equipment that had been in service more than a decade was aging and needed replacement, and it was more cost-effective to replace the channel 56 physical plant with KTVW, a high-power VHF station that could reach more western Washington homes and schools.[43][44] A booster group for KTPS, the fledgling Trinity Broadcasting Network, and a commercial group headed by Tacoma Twins manager Stan Naccarato also bid.[45]

Clover Park won the station for a final cost of $378,000 (equivalent to $1.37 million in 2021 dollars),[46] with KSTW (former KTNT-TV) owner Gaylord Broadcasting providing $250,000 of that total in what was viewed as a move to make KSTW the only independent in the market.[47] Transmitter testing took place in November 1975, with channel 13 repeating the KPEC-TV signal;[48] eventually, a new microwave link would be used to feed programming from channel 56's existing studios to the channel 13 transmitter near Ruston.[49] The call letters were changed to KCPQ-TV and the license modified to noncommercial before channel 13 returned to the air on January 4, 1976; the microwave link was not ready, so KPEC-TV remained in service until it was.[50] As channel 13, KTPS contributed some programming to the VHF station.[51]

Programming in the Clover Park era, which included PBS material, represented a continuation of KPEC-TV's former service and originated from its existing Lakewood studios. The transmitter upgrade also attracted a high-profile name: Jim Harriott, who had been the highest-paid anchor in local TV news at KING-TV and who took a pay cut to come to channel 13 and helm public affairs programming.[49] (Harriott soon left when KIRO-TV offered him a job.[52])

From Clover Park to Kelly

KPEC-TV had turned a profit prior to the channel 13 move, a rarity among educational TV stations.[53] However, two simultaneous events in 1978 prompted the district to reconsider its ownership of a television station. The Washington State Legislature—which KPEC-TV and KCPQ covered for the state's public television stations—approved plans to fully fund basic education at the state level, which would change channel 13 into a financial drain on the school system. For instance, Clover Park would stop receiving federal funds that accrued to it for educating military dependents to the tune of $3.5 million a year; this money would instead go to the state, making the $600,000 in annual station maintenance costs (equivalent to $1.91 million in 2021 dollars) a "luxury".[54] Meanwhile, portions of Clover Park High School were condemned, but voters rejected four separate bond initiatives that would have funded the reconstruction of the high school and taken students out of portable classrooms.[55] The school board stated that annual losses from operating KCPQ reached $500,000.[56]

In late 1978, the Clover Park School District received a $6 million offer from two investors from Tucson, Arizona: Gene Adelstein and Edward Berger, owners of that city's independent KZAZ-TV.[46] Adelstein and Berger were looking to expand; already in the early stages of a bid to build a new station in Albuquerque, New Mexico, the pair saw the Seattle–Tacoma market as having recovered from the market conditions that claimed KTVW four years prior and being overserved by educational stations.[56] Channel 13, however, attracted another buyer who topped the Adelstein–Berger bid. In January 1979, the school board accepted an offer from Kelly Broadcasting, owners of KCRA-TV in Sacramento, California, which would buy KCPQ from the Clover Park School District for $6.25 million (equivalent to $18.3 million in 2021 dollars).[57]

The sale was met with stiff protests and a petition to deny led by members of the station's advisory board, organized as "Save our Station 13".[55] After the approval of a settlement between this group and Kelly that included a $450,000 gift (equivalent to $1.21 million in 2021 dollars) from the buyer for public television and the donation of the Ruston tower to KTPS,[58] KCPQ ceased educational broadcasting on February 29, 1980, and the station went silent for a major technical overhaul.[59] While KCPQ would continue to use Clover Park's studio space, the transmitter was relocated to Gold Mountain, a peak located west of Bremerton, where the station erected a new tower; this enabled channel 13 to increase its signal footprint across western Washington.[60]

After more than eight months and several delays, KCPQ returned to the air—and to commercial operation as the Seattle market's second independent station—on November 4, 1980, when it adopted the Q13 moniker (it was also called "The New 13" early on); on opening night, it counterprogrammed election returns on the network affiliates with the movie The Deer Hunter.[61] Channel 13 represented a challenge that brought Bob Kelly, who with his brother had owned KCRA, out of semiretirement; disenchanted with network television, he had turned his attention to other Kelly family ventures.[62][63] Among the new KCPQ's launch programs were a nightly 8 p.m. movie, game shows, and a local children's show, Captain Sea-Tac.[64] Political reporter John Komen was the only holdover from the public station's programming.[65]

KCPQ grew quickly in its first five years. What started as a station heavy on movies and branded as "The Northwest Movie Channel" expanded to include a strong offering of college sports (including Washington and Washington State football) and even tried its hand at a full local newscast.[66] When KSTW opted not to join the new Fox network in 1986,[67] the affiliation went to KCPQ that June ahead of its launch on October 9;[68] of the first 79 stations to affiliate with Fox, it was among the 13 on the VHF dial.[69] In February 1990, KCPQ signed a three-year deal with Buena Vista Television to carry The Disney Afternoon, spurning Fox's own children's lineup which launched that fall.[70] This led to a threat from Fox to strip KCPQ of its affiliation if it did not commit to running Fox Kids in sequence beginning in 1992,[71] as well as an antitrust lawsuit between Buena Vista and Fox. Fox ultimately relented on its pressure,[72] but KCPQ dropped the Disney Afternoon block in the fall of 1993.[73]

The winds of change

The second half of the 1990s would be a time of major changes at channel 13. In 1995, Kelly bought a former candy factory on Westlake Avenue along Lake Union in Seattle which would be renovated and expanded[74] to house KCPQ's operations. Even though Bob Kelly lived in Tacoma, the decision to move out of the South Sound and into a space more than twice the size of the prior studio was made to be closer to the bulk of market activity.[75] On September 13, 1997, KCPQ moved its studios to the new, $30 million[76] Seattle facility, retaining only a small sales office in the city of license of Tacoma.[77] This marked the end of television broadcasting from the Clover Park studios after more than 20 years on channel 13 and more than 35 since the founding of KPEC-TV.[75]

There were also changes in ownership. In 1997, Kelly experienced an internal changing of the guard, as Bob Kelly and his son Chris sold their stakes in Kelly to family members Jon and Greg Kelly and KCPQ general manager Roger Ottenbach.[78] Not long after, Kelly decided to exit an increasingly consolidated television business.[76] In August 1998, it announced the sale of its Sacramento television business to Hearst-Argyle Television; the next day, Kelly sold KCPQ to the Meredith Corporation, which immediately traded it to the Tribune Company in exchange for Tribune's Atlanta station, WGNX.[79] Following the purchase of channel 13, Tribune merged KCPQ's operations with those of KTWB-TV (channel 22, now KZJO), which Tribune had acquired the year prior; the two stations became co-owned in 1999, after the FCC began to allow same-market duopolies.[80]

Fox covets Seattle

The final Q13 logo, used from 2020 to 2021.
The final Q13 logo, used from 2020 to 2021.

The size of the Seattle market and its status as an NFL football city led Fox to covet owning a station there. By 1997, it had already made two rejected offers to buy KCPQ.[74]

KCPQ first came in danger of losing its Fox affiliation in February 1997, when Fox Television Stations was reported to be in negotiations to acquire then-UPN affiliate KIRO-TV from Belo Corporation. Belo had just acquired the Providence Journal Company and KING-TV, requiring it to dispose of KIRO.[81] Fox was reportedly dissatisfied with KCPQ, which was described by one observer as being "recalcitrant".[82] The trade with Belo never materialized; KIRO was ultimately sold to Cox Broadcasting.[83]

In 2002, the Seattle Seahawks moved from the American Football Conference to the National Football Conference, to which Fox holds the rights for most games. In June 2014, Fox reached a deal with Cox to trade its stations in Boston and Memphis for Cox's Fox affiliate, KTVU, and associated independent KICU in San Francisco; Fox was also reportedly considering a deal to acquire KIRO, which would have displaced the Fox affiliation from KCPQ.[84] In 2013, Fox had made a similar move in Charlotte, North Carolina (home market of the Carolina Panthers), exercising an option to buy WJZY and move its affiliation there.[85]

In September 2014, the New York Post reported that Fox was planning to acquire KCPQ from Tribune in exchange for its Chicago MyNetworkTV station WPWR-TV—which would have created a duopoly with WGN-TV.[86] On September 23, Tribune announced that it had been notified by Fox that its affiliation with KCPQ would be terminated as of January 17, 2015, but that discussions between the two companies were still ongoing.[87] Days earlier, on September 19, Fox had struck a deal to buy KBCB, a station in Bellingham, for $10 million;[88] the purchase, submitted for FCC approval on October 3,[89][90] was described as a "strategic option" for Fox by an insider. Naming KBCB as Fox's Seattle affiliate would have had immediate complications for Fox's distribution in the market, as the Bellingham station provides a marginal signal to Seattle proper.[91] By the time the KBCB purchase was disclosed, talks between Tribune and Fox had deteriorated; a Wall Street Journal report on October 7 stated that Fox no longer planned to include WPWR in a potential swap for KCPQ.[92]

On October 17, 2014, Fox announced that Tribune had agreed to extend its affiliation agreement for KCPQ through July 2018 and that it had agreed to pay increased reverse compensation fees to Fox for the broadcasting of its programming beginning in January 2015.[93] Shortly thereafter, Fox's purchase of KBCB was abandoned and was dismissed by the FCC on November 20, 2014.[94]

Aborted sale to Sinclair Broadcast Group

Further information: Attempted acquisition of Tribune Media by Sinclair Broadcast Group

Tribune Media agreed to be sold to Sinclair Broadcast Group on May 8, 2017, for $3.9 billion and the assumption of $2.9 billion in debt held by Tribune.[95][96] As Sinclair already owned KOMO-TV and KUNS-TV,[97] KCPQ was one of 23 stations identified for divestment in order to meet regulatory compliance for the merger.[98] Fox Television Stations agreed to purchase KCPQ as part of a $910 million deal with Sinclair;[99] Howard Stirk Holdings additionally agreed to purchase KUNS-TV.[100] After lead FCC commissioner Ajit Pai publicly rejected the deal after details of Sinclair's proposed divestments came to light,[101] Tribune terminated their merger with Sinclair on August 9, 2018, nullifying both transactions.[102]

Sale to Nexstar and resale to Fox

Tribune Media agreed to be acquired by Nexstar Media Group for $6.9 billion in cash and debt on December 3, 2018.[103] Following the merger's completion on September 19, 2019,[104] Fox Television Stations purchased KCPQ and KZJO as part of a $350 million deal, with Fox citing KCPQ's primary carriage of Seahawks home games as the impetus for the transaction.[105][106] The sale was completed on March 2, 2020.[107] After its acquisition by Fox, KCPQ dropped the Q13 moniker and rebranded to "Fox 13" on September 26, 2021, conforming with the branding of other Fox-owned stations.[108]

Local programming

Newscasts

The KCPQ and KZJO studios in Seattle
The KCPQ and KZJO studios in Seattle

The first local news service on channel 13 operated when the station was KMO-TV in 1953;[109] the next time channel 13 tried its hand at a regular local newscast was in 1981, when the station aired regular news updates, expanding briefly by running a half-hour 10 p.m. newscast by the mid-1980s. This news operation could not compete with the more established 10 p.m. news on then-independent KSTW and was axed in June 1986 as part of economic cutbacks by the station.[110]

In 1991, KIRO-TV proposed to produce a 10 p.m. program for KCPQ, but channel 13 "wasn't ready" for the venture, and KTZZ aired it instead, lasting until 1993.[111] By 1997—as the Fox network had added a national news service and more of its affiliated stations were adding newscasts, and after KCPQ had relocated to the larger Seattle studios—KCPQ began planning to start up a newscast of its own. As a potential stopgap, KCPQ considered airing a 10 p.m. newscast from KIRO-TV, which at that time was preparing to switch back from UPN to CBS and was shopping the 10 p.m. hour to other local stations.[74] While KCPQ reached an initial agreement to air the KIRO newscast for three years,[112] minutes from signing the contract, an impasse was reached over a "deep philosophical issue":[113] the length of the contract, because KCPQ wanted a term of no more than 18 months before it would start up its own newscast.[114]

After no agreement could be reached with KIRO, Kelly decided to re-launch the station's news division (and newscast) independently and hired Todd Mokhtari, producer of KCRA-TV's morning and evening newscasts, to be the news director for a new 10 p.m. newscast.[115] "Q13 Reports" began airing on January 18, 1998, initially running as a half-hour from Sunday to Thursday nights; the broadcast debuted without its lead anchor, Leslie Miller, a Canadian who was still awaiting a work permit[116][117] and wound up not debuting until April.[118] The station benefited from the decision of Paramount Stations Group to drop KSTW's competing newscast after 21 years on air in December 1998.[119]

By 1999, the station was beginning to analyze an expansion into morning news.[120] In January 2000, the morning show debuted, with Christine Chen—a former KSTW anchor who worked at KCPQ on a freelance basis for nearly a year—tapped as anchor.[121][122]

After adding a 9 p.m. newscast on KMYQ (now KZJO) in 2008,[123] KCPQ made an expansion into early evening news in the 2010s with 4 and 5 p.m. programs added. A half-hour 11 p.m. newscast followed in 2014 when the revival of The Arsenio Hall Show was canceled.[124][125] By 2021, KCPQ was producing 54 hours of locally produced newscasts weekly, with 11 hours each weekday.[108] This was further expanded by the addition of a 6 p.m. news hour in January 2022.[126] In April 2022, KCPQ relaunched its morning show as Good Day Seattle, adopting the Good Day title used by other Fox-owned stations.[127]

Non-news programming

The station produces a local program on law enforcement and crime news, The Spotlight with David Rose, hosted by anchor David Rose, which airs every Friday at 11:00 p.m. The program began production in 2008 as Washington's Most Wanted, a local version of America's Most Wanted.[128][129]

KCPQ became the local broadcast partner of the Seattle Seahawks in 2012, airing preseason games and team features; KING-TV, which lost the partnership to KCPQ, regained it in 2022.[130][131] Beginning in 2014, KCPQ and KZJO became the broadcast home for locally televised Seattle Sounders FC matches.[132] While all the matches were carried on KZJO, KCPQ aired two specials on the team each year.[133][a]

Notable former on-air staff

Technical information

Subchannels

The station's digital signal is multiplexed:

Subchannels of KCPQ[138]
Channel Video Aspect Short name Programming
13.1 720p 16:9 FOX13 Main KCPQ programming / Fox
13.2 480i Grit Grit
13.3 Mystery Ion Mystery
13.4 BUZZR Buzzr
13.5 FX-WTHR Fox Weather
16.3 ThisTV This TV (KONG)
16.4 Twist Twist (KONG)
  Broadcast on behalf of another station

KCPQ carries two subchannels belonging to KONG, one of Seattle's two ATSC 3.0 television stations. In exchange, KCPQ is carried in ATSC 3.0 on the KONG multiplex.[139]

KCPQ's main channel is also simulcast on KZJO's transmitter as channel 22.2, which together with the digital replacement translator at that site makes the signal more accessible to viewers using UHF-only antennas and to viewers who receive a stronger signal from its transmitter in the Capitol Hill area.[140]

Analog-to-digital conversion

KCPQ shut down its analog signal, over VHF channel 13, on June 12, 2009, as part of the federally mandated transition from analog to digital television.[141][142] The station's digital signal relocated from its pre-transition UHF channel 18 to VHF channel 13 for post-transition operations.[143]

Translators

KCPQ is rebroadcast on four translators outside of the Seattle metropolitan area as well as a digital replacement translator co-sited with KZJO in Seattle:[138]

Notes

  1. ^ All Major League Soccer local television rights agreements will end after 2022 to make way for MLS's 10-year deal with Apple.[134]

References

  1. ^ "TV Channels For Tacoma". Tacoma News Tribune. December 11, 1952. p. 1. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  2. ^ "KMO-TV Makes Its Bow On Channel 13 Sunday". Tacoma News Tribune. August 1, 1953. p. 28. Archived from the original on September 30, 2021. Retrieved August 28, 2021.
  3. ^ "Many Changes Coming on TV N.W. Station". Tacoma News Tribune. June 13, 1953. p. D-8. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  4. ^ Haymond, Carl E. (July 26, 1953). "Videosyncracies". Tacoma News Tribune. p. C-14. Archived from the original on September 30, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  5. ^ "Hearing On Radio Station Sale Set". Longview Daily News. Associated Press. April 8, 1954. p. 22. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  6. ^ a b c d e f FCC History Cards for KCPQ
  7. ^ "KMO-TV Sold To J.E. M'Caw". Tacoma News Tribune. July 14, 1954. p. 26. Archived from the original on September 30, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  8. ^ "KMO-TV To Be Renamed KTVW". Tacoma News Tribune. September 29, 1954. p. B-5. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  9. ^ "Seattle's Hockey Club Boss Leaves". Tacoma News Tribune. Associated Press. January 8, 1957. p. 17. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  10. ^ "KTVW Owner Defends Move Of Transmitter". The Seattle Daily Times. July 9, 1957. p. 21.
  11. ^ "'Park' for TV Towers Proposed". The Seattle Daily Times. August 7, 1957. p. 21.
  12. ^ "Double Dicker" (PDF). Broadcasting. May 19, 1958. p. 5. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via World Radio History.
  13. ^ "The hard way to make money in television" (PDF). Broadcasting. March 5, 1973. pp. 39–46. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved August 28, 2021.
  14. ^ "1968 Theater Program Revealed: Variety Featured on Fall Series". Tacoma News Tribune. September 1, 1968. p. A-10. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 28, 2021.
  15. ^ Bresky, Louise (October 22, 1957). "TV Film Doesn't Do Churchill Justice". The Seattle Daily Times. p. 12.
  16. ^ Lacitis, Erik (August 6, 2020). "What Pat O'Day meant to Seattle — and inside stories of his time with Jimi Hendrix, the Ventures and Wayne Newton". The Seattle Times. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 28, 2021.
  17. ^ Skreen, C.J. (August 24, 1969). "Merrill Mael Presides Over Stock-Market Show". The Seattle Times. pp. TV Showtime 1, 13.
  18. ^ Skreen, C.J. (March 23, 1970). "Smothers Brothers Set for Comeback". The Seattle Times. p. A16.
  19. ^ Skreen, C.J. (February 4, 1970). "Local Stations Juggle Schedules". The Seattle Times. p. D10.
  20. ^ Skreen, C.J. (October 30, 1970). "Roosevelt Grier—a gentle giant". The Seattle Times. p. F7.
  21. ^ Kenyon, J. Michael (May 22, 1969). "New Image for Channel 13". Seattle Post-Intelligencer. p. 40.
  22. ^ "TV Channel 13 J. E. McCaw, Prexy, Dies". Tacoma News Tribune. August 18, 1969. p. 31. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  23. ^ Corr, O. Casey (April 4, 1993). "Money from thin air". The Seattle Times. pp. A1.
  24. ^ "Ownership Of KTVW Sold To Seattle Firm". Tacoma News Tribune. March 27, 1972. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  25. ^ Stredicke, Victor (June 13, 1971). "Stock market to bounce back again". The Seattle Times. p. TV 3.
  26. ^ Skreen, C.J. (June 16, 1972). "Channel 13 drops stock market show". The Seattle Times. p. B2.
  27. ^ "Sale of KTVW, Channel 13 Approved By FCC". Tacoma News Tribune. June 26, 1972. p. 28. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  28. ^ Cardwell, Rod (June 26, 1972). "The New Channel 13". Tacoma News Tribune. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  29. ^ "Monday TV". The Seattle Times. December 10, 1972. p. TV 10. Unannounced replacement for the canceled Tony Visco Show.
  30. ^ a b "Cubs Visit With 'Flash'". The Eatonville Dispatch. February 14, 1974. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved February 21, 2021 – via Washington Digital Newspapers.
  31. ^ Fish, By (January 6, 1974). "Confessions of a boob-tuber (to whom TV is new)". The Seattle Times. p. TV 15.
  32. ^ Chesley, Frank (August 1, 1974). "The Luck of 13". Seattle Post-Intelligencer. p. C2.
  33. ^ a b Webster, Kerry (February 11, 1975). "CP leads bidding for Channel 13". Tacoma News Tribune. p. 1. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  34. ^ a b Webster, Kerry (January 19, 1974). "Employes wary despite promises". Tacoma News Tribune. p. A-4. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  35. ^ Webster, Kerry (January 30, 1974). "Strapped tv outlet urges FCC action". Tacoma News Tribune. p. D-5. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  36. ^ "TV Channel 13 sale may be in jeopardy". Tacoma News Tribune. July 2, 1974. p. B-12. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  37. ^ "KTVW thrown into receivership". Tacoma News Tribune. July 25, 1974. p. D-2. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  38. ^ "KTVW severs tie with Blaidon firm". Tacoma News Tribune. July 29, 1974. p. A-13. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  39. ^ a b c Webster, Kerry (January 31, 1975). "Channel 13 has purchase offers". Tacoma News Tribune. p. A-14. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  40. ^ "Television Channelog". Tacoma News Tribune. December 12, 1974. p. D-4. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  41. ^ Bailey, John (December 13, 1974). "Channel 13 ordered off the air". Tacoma News Tribune. p. 1. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  42. ^ "Illegalities claimed against Blaidon Corp". Tacoma News Tribune. February 9, 1976. p. C-8. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  43. ^ Webster, Kerry (February 13, 1975). "Channel 13 a big bargain for CP, say TV insiders". Tacoma News Tribune. p. A-3. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  44. ^ Kratz, Eleanor (June 22, 1975). "KPEC-TV looking ahead to greater audience potential". Tacoma News Tribune. pp. 8, 9. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  45. ^ Webster, Kerry (March 14, 1975). "Ending long scramble: KTVW-TV sold to Clover Park". Tacoma News Tribune. p. A-3. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  46. ^ a b Gillie, John (December 12, 1978). "$6 million offered for Channel 13". Tacoma News Tribune. p. 1. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  47. ^ "Tacoma PTVer With Com'l Ticket Being Sold To KCRA For $6.2-Mil". Variety. January 10, 1979. pp. 74, 90. ProQuest 1401342744.
  48. ^ Webster, Kerry (November 15, 1975). "Channel 13 test set for next week". Tacoma News Tribune. p. C-4. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  49. ^ a b Webster, Kerry (December 14, 1975). "Whole new life for Channel 13". Tacoma News Tribune. pp. TV Spotlight 2, 15. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  50. ^ Seago, David (January 5, 1976). "Channel 13 return 'just beautiful'". Tacoma News Tribune. p. 1. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  51. ^ "Jeff Smith--Tacoma's own Julia Child". Tacoma News Tribune. January 4, 1976. p. A-5. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  52. ^ Webster, Kerry (April 22, 1976). "Ch. 13: Robbie in, Jim may be out". Tacoma News Tribune. p. C-11. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  53. ^ Webster, Kerry (February 13, 1975). "Region would benefit if CP buys Channel 13". Tacoma News Tribune. p. A-11. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  54. ^ Erickson, Jim (December 19, 1978). "Clover Park board, public divided over Channel 13 sale". Tacoma News Tribune. p. A-3. Archived from the original on October 3, 2021. Retrieved October 3, 2021.
  55. ^ a b Erickson, Jim (May 11, 1979). "Petition filed to prevent Channel 13 license move". Tacoma News Tribune. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  56. ^ a b "Tucsonans bid for Tacoma station". Arizona Daily Star. December 15, 1978. p. 4B. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  57. ^ Gillie, John (January 3, 1979). "Clover Park will sell Channel 13". Tacoma News Tribune. p. 1. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  58. ^ Webster, Kerry (February 14, 1980). "Trust fund accepted for halting Channel 13 appeal". Tacoma News Tribune. p. A-2. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  59. ^ Pyle, Jack (March 1, 1980). "Channel 13 crew goes quietly into last goodnight". Tacoma News Tribune. p. A-2. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  60. ^ Rogers, Helen (April 3, 1980). "Channel 13 image won't be double". Tacoma News Tribune. p. B-9. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  61. ^ "KCPQ-TV (finally) beams on". Tacoma News Tribune. November 5, 1980. p. C-8. Archived from the original on August 26, 2021. Retrieved August 25, 2021 – via Newspapers.com.
  62. ^ Beck, Andee (August 4, 1991). "Ewing Kelly bet on a deadbeat, and Harry Truman made him a winner". The News Tribune. p. Sound Life 3, 4. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  63. ^ Beck, Andee (August 4, 1991). "Crazy like a fox: As a Fox network affiliate, KCPQ-TV helps to rewrite rules of successful broadcasting". The News Tribune. p. Sound Life 3, 4, 5. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 27, 2021 – via Newspapers.com.
  64. ^ Pyle, Jack (November 17, 1980). "Viewers hop to Channel 13 with rabbit-ear antennas". Tacoma News Tribune. p. A-16. Archived from the original on September 30, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  65. ^ "Kelly's KCPQ Tacoma To Get Airborne Sept. 1". Variety. April 30, 1980. p. 158. ProQuest 1438298816.
  66. ^ Brooks, Kathleen (November 10, 1985). "Tacoma's KCPQ-TV is striving for a breakthrough". The Seattle Times. p. 26.
  67. ^ Rogers, Helen (May 29, 1986). "KSTW won't join Fox". Tacoma News Tribune. p. C-7. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  68. ^ "KCPQ joins Murdoch's fourth TV network". The News Tribune. June 27, 1986. p. C-8. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021.
  69. ^ "Fox network begins to take shape" (PDF). Broadcasting. August 4, 1986. pp. 44–45. Retrieved January 5, 2022.
  70. ^ "Fox affiliate defects to Buena Vista" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications Inc. February 12, 1990. p. 22. Archived (PDF) from the original on November 27, 2015. Retrieved November 30, 2015.
  71. ^ "Fox gets tough with Seattle affil". Variety. February 14, 1990. p. 57. ProQuest 1286144535.
  72. ^ "Fox affil to carry Disney kidvid". Variety. March 7, 1990. p. 34. ProQuest 1401361482.
  73. ^ "Fox affiliate drops 'Disney Afternoon'". Variety. November 25, 1991. p. 33. ProQuest 1401371427.
  74. ^ a b c Levesque, John (June 19, 1997). "Q13 anticipates sweet smell of success in new digs at candy factory". Seattle Post-Intelligencer. p. C1.
  75. ^ a b Reader, Stephanie (March 22, 1995). "KCPQ has bought building for new home in Seattle". Tacoma News Tribune. p. SL-5. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  76. ^ a b McAdams, Deborah (October 1998). "Market Supports Survival of Biggest". Television Broadcast. p. 20. ProQuest 203631591 – via ProQuest.
  77. ^ Kim, Nancy (June 8, 1997). "Foes of stadium measure run tightly focused offense". www.bizjournals.com. Puget Sound Business Journal. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved March 26, 2020.
  78. ^ "Kellys restructure TV company". The Sacramento Bee. June 28, 1997. p. G1. Archived from the original on August 28, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  79. ^ "3-Way Accord For TV Stations". The New York Times. August 25, 1998. Archived from the original on May 27, 2015. Retrieved March 30, 2013.
  80. ^ "New rules spark CBS-Viacom talk" (PDF). Broadcasting & Cable. August 23, 1999. p. 8. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved August 28, 2021.
  81. ^ Taylor, Chuck (February 5, 1997). "Three-Network Switch Possible For Seattle TV". The Seattle Times. Archived from the original on October 23, 2013. Retrieved March 30, 2013.
  82. ^ Littleton, Cynthia; Rathbun, Elizabeth (February 3, 1997). "Fox trading for KIRO-TV; network will swap Phoenix, Austin stations for Seattle" (PDF). Broadcasting & Cable. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved March 30, 2013 – via World Radio History.
  83. ^ Taylor, Chuck (February 21, 1997). "Deals Shuffle 3 TV Stations – KIRO, KSTW To Get New Owners, Networks; KING Still NBC". The Seattle Times. Archived from the original on October 23, 2013. Retrieved March 30, 2013.
  84. ^ "Fox Steps Up its Pursuit of Station Acquisitions in NFL Markets". Variety. August 17, 2013. Archived from the original on October 15, 2014. Retrieved June 24, 2014.
  85. ^ "Fox NFL Strategy Drives Seattle Affiliate Grab". TVNewsCheck. September 23, 2014. Archived from the original on January 15, 2019. Retrieved September 23, 2014.
  86. ^ "Fox targets Tribune's Fox affiliation in Seattle over NFL revenues". New York Post. September 22, 2014. Archived from the original on September 23, 2014. Retrieved September 23, 2014.
  87. ^ Malone, Michael (September 23, 2014). "Fox Gives Tribune Termination Notice For Seattle Affiliate". Broadcasting & Cable. Archived from the original on September 25, 2014. Retrieved September 23, 2014.
  88. ^ "Asset Purchase Agreement dated as of September 19, 2014 by and among World Television of Washington, LLC, Fox Television Stations, Inc. and Venture Technologies Group, LLC". Federal Communications Commission. Archived from the original on October 6, 2014. Retrieved October 6, 2014.
  89. ^ "Application for Consent to Assignment of Broadcast Station Construction Permit or License (KBCB)". Federal Communications Commission. October 3, 2014. Archived from the original on October 6, 2014. Retrieved October 6, 2014.
  90. ^ "Fox Buying Station In Seattle". TVNewsCheck. October 7, 2014. Archived from the original on May 29, 2015. Retrieved October 7, 2014.
  91. ^ Malone, Michael (October 7, 2014). "Fox Television Stations Acquiring Seattle Independent". Broadcasting & Cable. Archived from the original on October 9, 2014. Retrieved October 8, 2014.
  92. ^ Flint, Joe (October 7, 2014). "Eyeing NFL Value, 21st Century Fox Acquires Seattle Area TV Station". The Wall Street Journal. Archived from the original on October 10, 2014. Retrieved October 8, 2014.
  93. ^ "Tribune To Keep KCPQ And Fox Affiliation". TVNewsCheck. October 17, 2014. Archived from the original on August 27, 2017. Retrieved October 17, 2014.
  94. ^ "Application Search Details (KBCB to Fox)". CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Archived from the original on December 10, 2014. Retrieved December 6, 2014.
  95. ^ Todd Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC. Archived from the original on May 22, 2017. Retrieved June 6, 2017.
  96. ^ Todd C. Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC. Archived from the original on May 22, 2017. Retrieved May 8, 2017.
  97. ^ Gates, Dominic (May 9, 2017). "Current FCC rules bar Sinclair from owning both KOMO and KCPQ — but that could change". The Seattle Times. The Seattle Times Company. Archived from the original on June 2, 2017. Retrieved June 7, 2017.
  98. ^ Harry A. Jessell (February 21, 2018). "Sinclair Unveils Tribune Merger Spin-Off Plan". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Archived from the original on February 22, 2018. Retrieved April 9, 2018.
  99. ^ Stephen Cohen (December 15, 2017). "Report: Q13 to be sold once Sinclair, Tribune merger finalized". Seattle Post-Intelligencer. Archived from the original on December 17, 2017. Retrieved December 17, 2017.
  100. ^ Harry A. Jessell (April 24, 2018). "Sinclair Spins Off 23 TVs To Grease Trib Deal". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Archived from the original on April 25, 2018. Retrieved April 24, 2018.
  101. ^ Robert Feder (July 16, 2018). "FCC throws Sinclair/Tribune deal in doubt". RobertFeder.com. Archived from the original on July 17, 2018. Retrieved August 9, 2018.
  102. ^ Jon Lafayette (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal with Sinclair, Files Breach of Contract Suit". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Archived from the original on August 9, 2018. Retrieved August 9, 2018.
  103. ^ Jon Lafayette (December 3, 2018). "Nexstar Announces Deal to Buy Tribune for $6.4B". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved December 6, 2018.
  104. ^ Lafayette, Jon (September 19, 2019). "Nexstar Completes Acquisition of Tribune Station Group". Broadcasting & Cable. Archived from the original on September 21, 2019. Retrieved November 6, 2019.
  105. ^ Lafayette, Jon (November 5, 2019). "Fox Buys Affiliates in Seattle, Milwaukee From Nexstar". Broadcasting & Cable. Archived from the original on November 5, 2019. Retrieved November 5, 2019.
  106. ^ Weprin, Alex (November 5, 2019). "Fox to Buy Three Local TV Stations for $350 Million". The Hollywood Reporter. Archived from the original on November 5, 2019. Retrieved November 5, 2019.
  107. ^ "Fox Corporation completes acquisition of Q13 FOX and JOEtv". Q13Fox.com. Fox Television Stations. March 2, 2020. Archived from the original on March 2, 2020. Retrieved March 2, 2020.
  108. ^ a b Lafayette, Jon (September 29, 2021). "Fox-Owned Stations in Seattle Rebrand as Fox13 and Fox13 Plus". Broadcasting & Cable. Future US. Archived from the original on September 29, 2021. Retrieved September 30, 2021.
  109. ^ "Studio Design Is Unique Example Of New Trend". Tacoma News Tribune. August 1, 1953. p. 36. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 29, 2021 – via Newspapers.com.
  110. ^ Rogers, Helen (June 2, 1986). "Channel 13 news staff gutted: 'News at 10' staff part of 18-person economic layoff". Tacoma News Tribune. p. C-10. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 28, 2021 – via Newspapers.com.
  111. ^ Engstrom, John (August 18, 1991). "News team will see double duty in KIRO/KTZZ deal". Seattle Post-Intelligencer. p. C6.
  112. ^ Taylor, Chuck (June 14, 1997). "KCPQ May Air KIRO News". The Seattle Times. Archived from the original on October 3, 2012. Retrieved August 29, 2021.
  113. ^ Taylor, Chuck (June 25, 1997). "Issues Snag KIRO, KCPQ News Pact". Seattle Times. Archived from the original on October 3, 2012. Retrieved August 29, 2021.
  114. ^ Taylor, Chuck (June 28, 1997). "KIRO-TV can't get outlet for 10 p.m. news". The Seattle Times. p. F7.
  115. ^ "KCPQ news head". The Seattle Times. September 18, 1997. p. E2.
  116. ^ a b Levesque, John (December 22, 1997). "KCPQ hesitates on pushing button to launch station's new news show". Seattle Post-Intelligencer. p. D3.
  117. ^ Levesque, John (January 19, 1998). "KCPQ launches its 10 p.m. newscast, without lead anchor". Seattle Post-Intelligencer. p. E8.
  118. ^ Levesque, John (April 7, 1998). "There's relief all around as wait ends for new Q13 anchor". Seattle Post-Intelligencer. p. E6.
  119. ^ McFadden, Kay (December 2, 1998). "KSTW-TV's evening news team gets the ax". The Seattle Times. p. D1.
  120. ^ McFadden, Kay (April 12, 1999). "KCPQ could be joining the morning news battle". The Seattle Times. p. E1.
  121. ^ a b McFadden, Kay (November 16, 1999). "Christine Chen to co-host KCPQ-TV's morning show". The Seattle Times. p. E4.
  122. ^ McFarland, Melanie (January 18, 2000). "Hip and lively, KCPQ's new morning show is local and perky". Seattle Times. Archived from the original on October 3, 2012. Retrieved August 29, 2021.
  123. ^ Malone, Michael (March 19, 2008). "KMYQ Seattle Adds 9 p.m. News". Broadcasting & Cable. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved December 14, 2008.
  124. ^ "KCPQ Seattle To Add 11 P.M. Newscast". TVNewsCheck. June 26, 2014. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  125. ^ Malone, Michael (April 27, 2015). "Market Eye: Seattle Still Working Off Its Super Hangover". Broadcasting & Cable. Archived from the original on January 22, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  126. ^ Miller, Mark (January 18, 2022). "Fox's KCPQ-KZJO Seattle Launch 6 P.M. Weeknight News". TVNewsCheck. Retrieved January 18, 2022.
  127. ^ Miller, Mark (April 19, 2022). "KCPQ Seattle Rebrands Morning Newscast As 'Good Day Seattle'". TV News Check. Retrieved May 9, 2022.
  128. ^ "Local TV show helping cops collar suspects". Seattle Post-Intelligencer. October 14, 2009.
  129. ^ "The Spotlight with David Rose". Fox 13 Seattle. Retrieved August 7, 2022.
  130. ^ Roberts, Paul (November 5, 2019). "Fox Corp. acquires two Seattle TV stations in its pursuit of sports content". The Seattle Times. Archived from the original on December 14, 2019. Retrieved August 29, 2021.
  131. ^ "Seattle Seahawks And KING 5 Announce New Multi-Year Partnership". Seattle Seahawks. May 10, 2022. Archived from the original on May 10, 2022. Retrieved May 10, 2022.
  132. ^ "Sounders FC to Partner with Q13 FOX and JOEtv for 2014 MLS Season". Seattle Sounders FC. December 10, 2013. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  133. ^ "Sounders FC announces complete regional broadcast lineup for 2021". Seattle Sounders FC. April 14, 2021. Archived from the original on July 18, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  134. ^ Stejskal, Sam (June 14, 2022). "MLS agrees to 10-year broadcast deal with Apple worth $2.5 billion: Sources". The Athletic. Archived from the original on July 18, 2022. Retrieved July 26, 2022. Apple TV matches will not be shown on local television networks...
  135. ^ Sitt, Pamela (May 28, 2004). "Alexander leaves Q13 for NBC". The Seattle Times. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  136. ^ "Can you pick the Oscar winners?". Seattle Post-Intelligencer. March 9, 1985. p. D3. Channel 13 and its own Oscar-winning host, producer-director Stanley Kramer...
  137. ^ Moore, Jim (January 24, 2005). "Don Poier, 1951–2005: Voice of Grizzlies honed his skills in NW". Seattle Post-Intelligencer. Archived from the original on September 27, 2013. Retrieved September 26, 2013.
  138. ^ a b "RabbitEars TV Query for KCPQ". rabbitears.info. Archived from the original on February 25, 2021. Retrieved February 2, 2022.
  139. ^ Balderston, Michael (December 16, 2020). "Seattle Stations Begin Broadcasting NextGen TV". TVTechnology. Archived from the original on May 6, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  140. ^ "RabbitEars TV Query for KZJO". rabbitears.info. Archived from the original on February 27, 2021. Retrieved August 29, 2021.
  141. ^ "What digital TV delay means to North Olympic Peninsula viewers". Peninsula Daily News. February 7, 2009. Archived from the original on July 15, 2011.
  142. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and Second Rounds" (PDF). fcc.gov. Federal Communications Commission. May 23, 2006. Archived from the original (PDF) on August 29, 2013. Retrieved August 29, 2021.
  143. ^ "DTV Transition Status Report". FCC CDBS Database. February 19, 2008. Archived from the original on August 29, 2021. Retrieved December 14, 2008.