This article may be expanded with text translated from the corresponding article in Hungarian. (March 2015) Click [show] for important translation instructions. View a machine-translated version of the Hungarian article. Machine translation like DeepL or Google Translate is a useful starting point for translations, but translators must revise errors as necessary and confirm that the translation is accurate, rather than simply copy-pasting machine-translated text into the English Wikipedia. Consider adding a topic to this template: there are already 545 articles in the main category, and specifying|topic= will aid in categorization. Do not translate text that appears unreliable or low-quality. If possible, verify the text with references provided in the foreign-language article. You must provide copyright attribution in the edit summary accompanying your translation by providing an interlanguage link to the source of your translation. A model attribution edit summary is Content in this edit is translated from the existing Hungarian Wikipedia article at [[:hu:M1 (televízióadó)]]; see its history for attribution. You should also add the template ((Translated|hu|M1 (televízióadó))) to the talk page. For more guidance, see Wikipedia:Translation.
M1
M1 2020.png
CountryHungary
HeadquartersBudapest, Hungary
Programming
Language(s)Hungarian (rest of the programmes)
English, German, Russian, Chinese (news only)
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 576i for the SDTV feed)
Ownership
OwnerDuna Média (MTVA)
Sister channels
History
LaunchedMay 1, 1957; 65 years ago (1957-05-01) (Official)
March 15, 2015; 7 years ago (2015-03-15) (as a news channel)
Former namesMTV (1957–1971)
MTV1 (1971–2000)
mtv (2002–2005)
m1 (2000–2002, 2005–2012)
Links
Websitewww.mediaklikk.hu/m1
Availability
Terrestrial
MinDigTVLCN 1
M1's HD logo from 2008 to 2012
M1's HD logo from 2008 to 2012

M1 (M Egy) is a Hungarian television channel owned and operated by Duna Média since 2015. It is also transmitted in high definition. It was the most watched national channel in Hungary and its transmission receiving is 97%.[citation needed] On 15 March 2015, M1 was relaunched as a 24-hour news channel, meaning all variety programming is now transferred to Duna.

A 2019 report by the European Federation of Journalists stated that news coverage of Hungarian public broadcaster is not balanced, opposition politicians' viewpoints are nearly absent from the reports, and there is a lack of transparency over the funding and work of MTVA. The report concluded that the "public service media have been deformed into state media."[1]

On 15th March 2020, M1 had an overhaul; the gaps were removed from the circle, and a new graphics presentation was unveiled. The on-screen bug was changed from upper left corner to left down corner on the screen.

Programming

Noon program block

During 1994-1997 there was a noon program block from 12:00 to 15:30 CET. It was first program with clock before it. Entertainment programmes were broadcast without advertisements.

School programmes

During 1971-1989 there were school programmes in daytime. This made the startup come at 8am instead of 6pm. During weekends, summer and winter they started at 6pm with m2.

In 1989, school programming was replaced with morning programmes broadcast between 5:40am and 9:00am. They closed at 11:00-15:30. Later there was the information program at 11:00-12:00 and noon program at 12:00-15:30. So the broadcast were from 5:40 to 23:25 or 2:00.

Notable shows

Former shows

Controversies

In 2019 a leaked audio recording made during the run-up to European Parliament elections showed a senior MTVA editor, Balazs Bende informing reporters that the institution does not favor the opposition's list and the reporters should work accordingly. Bende instructed the reporters to produce content using the "appropriate" narrative and methodology, especially on topics like Brussels and migrants.[2][3]

See also

References

  1. ^ "New report: Hungary dismantles media freedom and pluralism". European Federation of Journalists. 2019-12-03. Retrieved 2022-01-09.((cite web)): CS1 maint: url-status (link)
  2. ^ "RFE/RL Probe Finds Journalists At Hungarian State Broadcaster Instructed On News Coverage". RadioFreeEurope/RadioLiberty. Retrieved 2022-02-12.
  3. ^ Balogh, Eva S. (2020-11-14). "Orbán's propagandists at work at the "public" television station". Hungarian Spectrum. Retrieved 2022-02-12.