TV 2
TV 2 headquarters
Typebroadcast and Subscription TV network through terrestrial television
CountryKingdom of Denmark
HeadquartersKvægtorvet, Odense
OwnerTV 2 Denmark (Danish Ministry of Culture)
Key peopleAnne Engdal Stig Christensen (CEO)
Sister channelsTV 2 Echo
TV 2 Charlie
TV 2 Fri
TV 2 News
TV 2 Sport
TV 2 Sport X
Launched30 May 1986 (test broadcast)
1 October 1988 (official broadcast)
FounderThe Danish Parliament
This article's lead section may be too short to adequately summarize the key points. Please consider expanding the lead to provide an accessible overview of all important aspects of the article. (August 2022)

TV 2 (TV to) is a Danish government-owned broadcast and subscription television station, based in Odense, Funen. The station was founded in 1986, and made its first official broadcast in 1988. It makes daily broadcasts of regional and national news, as well as its morning talk show, Go'morgen Danmark.


Since 1949, Danmarks Radio had been the sole provider of television in Denmark.[1] Wanting to end the monopoly, the Danish Parliament voted on 30 May 1986, to create TV2, as a second choice for public service television. Upon its establishment, it had first begun its experimental test transmissions,[2] and then, two years later, it had therefore commenced its official broadcast on 1 October 1988, with its first program being Danish Symphony which is broadcast at 17:00, followed by the news at 19:30.[2]

Subscription and overseas availability

From 1 November 2009, all Danish television broadcasting became digital with DVB-T and MPEG4 standard. At the time, TV 2 did not encrypt their main channel, but TV 2 Echo, TV 2 Charlie, TV 2 Fri, TV 2 News, TV 2 Sport and TV 2 Sport X are subscription-only channels.

TV 2 Zulu who no longer broadacsts and aired between 15 October 2000 - 27 March 2023

Although the main channel had been broadcast terrestrially in the clear ever since the channel was launched, this ended on 11 January 2012 when it was encrypted and required with a monthly subscription charge of 12.50 Danish Kroner required to be paid, along with the purchase or rental of a decoder.[3] Now it is a full subscription-based streaming platform.[4]

In southernmost Sweden and northernmost Germany (where a Danish minority lives), this means significant difficulties for their viewers in Germany and Sweden, as subscribers need a Danish postal address for ordering a decoder card. However, the channel is still available in Sweden through subscription to pay-TV services such as Com Hem and Telia.[5][6] Also a special agreement between TV 2 and Kabel Deutschland has been made, that it is now available digitally in the cable television network of Vodafone Kabel Deutschland in northernmost Germany since 15 December 2011 and to keep it unencrypted there. The analogue transmission of TV 2 in the aforementioned German cable network ceased 31 January 2012 in the specific regions where it had been available before and was replaced with a German channel.

It is also available through pay-TV subscription in Norway through Canal Digital, Viasat, and Get.[7][8][9]


TV 2 Region Area Served
TV Syd Southern Jutland including Southern Schleswig
TV 2/Fyn Funen
TV 2/Øst Western Zealand
TV 2/Nord Northern Jutland, Greenland and Faroe Islands
TV 2 Kosmopol North Zealand and Copenhagen
TV/Midt-Vest Central and Western Jutland
TV 2/Østjylland Eastern Jutland
TV 2/Bornholm Bornholm


TV 2 journalist (Divya Das) reporting from the Parsons Green bombing in September 2017

On weekdays, TV 2 starts with Go'morgen Danmark (Literally: Good Morning Denmark), Denmark's only breakfast talk show on national TV.

At 11:00 they hand over to the regions who broadcast to 12:30 (with an interruption for national news). That is followed by TV 2's afternoon programming that mostly consists of American drama series and sitcoms. The regional stations also broadcast bulletins in the afternoon and evening, as well as a longer newscast at 19:30.

TV 2's main national newscasts are shown at 19:00 and 21:30 but bulletins in the morning (first newscast at 6:00), at 12:00, 17:00 and 18:00 have been added over the years.

In common with other TV channels in Denmark, most foreign programmes on TV 2, as well as interviews originally conducted in a foreign language (e.g. for news and current affairs programming), are shown in their original language with Danish subtitles, the exception being animated series aimed at children which are dubbed.


Historically TV 2 was funded by television license fees and advertising sales. However, although the regional channels are still partly funded this way, funding by television license for the main channel ended in July 2004.

This form of double financing, along with a large injection of capital (to cover a deficit of 1 billion DKK (€134 million)) from the Danish State, is currently under investigation by the EU; accusations being that the dual funding has constituted illegal state aid.

See also


  1. ^ "Denmark – Culture – Mass Media". Ministry of Foreign Affairs. Archived from the original on 10 January 2007. Retrieved 30 April 2009.
  2. ^ a b TV2. "Historical Milestones". TV2 (in Danish). Retrieved 30 January 2017.((cite web)): CS1 maint: numeric names: authors list (link)
  3. ^ "The Copenhagen Post - Danish News in English". Retrieved 3 April 2018.
  4. ^ "Forside - TV 2 PLAY".
  5. ^ "Tillvalskanaler - Tv-paket".
  6. ^ "Kanaler". Com Hem.
  7. ^ "Dansk TV2". Canal Digital.
  8. ^ "Kundeservice".
  9. ^ "Kanalliste TV".